_

تزریق فیلر

مطب زیبایی دکتر آزاده سلیمانی

فیلرها(پرکننده های پوستی) موادی هستند که قابلیت تزریق و حجم دادن  به صورت و بدن را دارند. فیلرها خطوط و چین و چروک ها را پر می کنند و به نواحی مانند لب ها یا گونه ها حجم می دهند. فیلرها دائمی نیستند. مدت زمان ماندگاری آنها به مواردی مانند نوع فیلر و محل تزریق آن بستگی دارد. معمولا بین 6 تا 18 ماه  ماندگاریشان طول می کشد. بیشتر فیلرهای پوستی مورد استفاده حاوی ماده طبیعی به نام اسید هیالورونیک هستند. تزریق فیلر نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. فیلرها یکی از بهترین روشهای درمانی برای بازگرداندن  حجم از دست رفته به دنبال افزایش سن به چهره هستند. امروزه در دنیا افراد زیادی برای بهبود خطوط و چین و چروک صورت خود یا برای به دست آوردن ظاهری جوان تر، از انواع فیلرها را انتخاب می کنند. تزریق فیلر معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی آن حداقل است. در این روش، نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع فیلر و محل تزریق، ماه‌ها دوام می‌آورند.

چرا از فیلرهای پوستی استفاده می شود؟

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می کند. کلاژن ماده مهمی است که در سراسر بدن شما وجود دارد، از جمله در پوست، ماهیچه ها، استخوان ها و بافت های همبند. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث کاهش حجم و شلی پوست می شود. در نتیجه، زمانی که پوست شما نازک تر می شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند. در ضمن، می توانید فیلرهای پوستی را برای موارد زیر استفاده کنید:

  • به پوست افتاده حجم دهید.
  • نواحی غیر قرینه را اصلاح و ویژگی های صورت خود را متقارن تر کنید.
  • لب ها و گونه ها را حجیم کنید.
  • چروک ها و چین های صورت خود را صاف کنید.

مزایای  استفاده از فیلرهای پوستی چیست؟

افراد فوراً نتایج  تزریق فیلر ها را می بینند. تزریق‌ها معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و می‌توانید آن‌ها را بدون بیهوشی و مستقیماً در مطب پزشک انجام می شود. از آنجایی که این یک درمان غیرجراحی است، زمان بهبودی آن حداقل است. بسته به نوع فیلر، نتایج می تواند ماه ها یا حتی سال ها باقی بماند. برخی از فیلرها بیش از دو سال دوام می کنند. فیلرها معمولاً نسبت به روش‌های جراحی انتخابی ارزان‌تر هستند.

منبع:

www.my.clevelandclinic.org

آرشیو 13