_

مزوتراپی

مطب زیبایی دکتر آزاده سلیمانی

مزوتراپی تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت‌کردن پوست و همچنین حذف چربی‌های اضافی استفاده می‌کند. میشل پیستور، یک پزشک در فرانسه، این تکنیک را در سال 1952 توسعه داد. این در حالی است که این تکنیک پیشتر برای تسکین درد استفاده می شد. امروزه اما این روش درمانی در نقاط مختلف جهان بخصوص در ایالات متحده محبوبیت پیدا کرده و در زمینه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه مزوتراپی برای موارد زیر استفاده می شود:

• کاهش چین و چروک و خطوط
  • سفت کردن پوست شل
  • روشن کردن لکهای پوستی
  • درمان آلوپسی، و کاهش ریزش مو
  • کاهش سلولیت
  • حذف چربی در نواحی مانند ران، باسن، پاها، بازوها و صورت

بطور کلی، در این تکنیک از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق یک سری مواد مزوتراپی به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می شود. ایده اصلی درمان از طریق مزوتراپی بر این اصل استوار است که این روش درمانی میتواند مشکلات اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که باعث آسیب های پوستی می شود را اصلاح کند. در نتیجه، یکی از محبوب ترین گزینه های درمانی برای ریزش مو درمان از طریق مزوتراپی است. مزوتراپی بر این اصل تکیه دارد که مواد مغذی مناسب می توانند عوامل اثر گذار در رشد مو را تحریک کرده و در نتیجه روند طاسی را کند کنند. برخلاف شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص که برای درمان موضعی ساقه مو طراحی شده‌اند، مزوتراپی با تزریق مواد مغذی درست در محل فولیکول موها  عمل می‌کند.

مزایای مزوتراپی: فرآیند کم درد

قبل از انجام مزوتراپی، از ماده بی حس کننده موضعی در ناحیه تحت تزریق استفاده می شود تا این تزریق با حداقل درد و به سادگی و راحتی در طول فرایند درمان انجام شود. از آنجایی که سوزن های ظریف مزوتراپی تنها تا لایه میانی پوست نفوذ می‌کنند که به آن مزودرم نیز گفته می‌شود، این فرآیند باعث می‌شود که فرد در طول دوره نقاهت درد پایداری نداشته باشد.

مزوتراپی ریزش مو را کند می کند

مزوتراپی برای کند کردن روند ریزش مو به روش های مختلفی ساخته می شود. مواد مغذی موجود در تزریقات سر به طور خاص انتخاب می شوند. مزوتراپی افزایش گردش خون در پوست سر را تحریک می کند و فولیکول های موی سر را با پروتئین های مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی که باعث افزایش رشد مو می شوند، تغذیه می کنند. بی تردید، مزوتراپی یک روش اثبات شده و موثر برای کند کردن نازک شدن مو و تقویت موهای سالم است. این فرآیند برای مردان و زنانی که ریزش مو و آلوپسی را تجربه می کنند، مناسب است. برای تعیین اینکه آیا مزوتراپی راه حل مناسبی برای شما است یا خیر، با ما تماس بگیرید.

منبع:

تصاویر دکتر سلیمانی 1-02